2 Jan 2013

Ya Allah !

Hai2 !
Nak tau takk sekarang ni aku kebosanan .
Semua orang kat skul .
Depan komputer ni tercongok jer !


Tak tau nak buat apa !

Dalam kebosanan aku terfikir pasal dosa & pahala !
Bila ingat jer tu , terus aku cuak !
Takut !
Tersangat !
Yerlah ! Aku nie bukan lah baik sangat !
Ada juga buat dosa .
so, kadang2 aku terfikir bertaubat .
Apakah doa bertaubat yang baik ?


Aku ada terbaca artikel .
Walapun sebesar mana pun dosa .
Kalau kita sebagai hamba bertaubat , 
Allah akan ampunkan kita .


Firman Allah:

“Sesungguhnya taubat di sisi Allah hanyalah taubat orang-orang yang mengerjakan kejahatan lantaran kebodohan, kemudian mereka bertaubat dengen segera, maka taubat mereka itulah yang diterima oleh Allah dan Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.”

(An-Nisa’: 17)


“Kecuali bagi siapa saja yang bertaubat, beriman dan beramal salih, nescaya mereka itu akan masuk ke dalam syurga dan tidak disesatkan sedikit jua pun. Iaitu syurga Adn yang telah dijanjikan oleh Tuhan Yang Maha Pemurah kepada hamba-hamba-Nya sekalipun syurga itu tidak nampak, sesungguhnya janji Allah itu pasti akan ditepati.”

(Maryam: 60-61)



“Dan orang-orang yang apabila mengerjakan perbuatan keji atau menyesatkan dirinya sendiri, kemudian ingat akan Allah dan memohon ampun atas dosa-dosa mereka, dan siapa lagi yang dapat mengampuni dosa selain daripada Allah. Dan mereka tidak meneruskan perbuatan kejinya itu sedang mereka mengetahui.”

(Ali Imran: 136)
 

Tapi nak hindarkan diri dari nak buat dosa lagi memang susah .
Tapi bila kita ikhlas kan diri kita mesti senang .
Ataupun bila kita ingat mati .
Insyaallah kita akan takut nak buat dosa .
Sentiasalah berdoa pada Allah supaya dijauhkan daripada melakukan perkara munkar .
Kita kena ikhlas !









                                            
 Sorry ,
sorry ,
sorry , :)

0 Talks :):

Post a Comment