27 Dec 2013

My story began :)

Lama dah tak menulis kan . Sangatlah lama . Ye lah aku kena lah ada satu semangat untuk teruskan hidup aku ni walaupun aku dah hilang sebahagian dari hidup aku merindu kan orang yang tak rindu kita . Hahahha #ayatjiwang sikit . Patah hati ? Bukan boyfriend lah tp bestfriend . Takpelahh . Aku nak dia bahagia dengan kehidupan dia . Dia betul2 dah lupakan aku . Dia Unfollow aku kat twitter . Takpelah asal aku masih sayang dia cukup untuk aku . Memang dah penat nangis tapi aku nak buat macam mana lagi . Hanya tuhan jer yang tahu . Aku harap sangat dia tak melalui hidup macam aku . Cukuplah aku sorang jer rasa sakit ni . Memang aku nka dia bahagia . Sangat2 . Tapi yang paling penting aku sayang sangat kat dia . Dia akan tetap sentiasa berada di hati aku . Awak kalau awak perlukan pertolongan panggil lah saya . Saya takkan pernah berjauh hati dari awak , sebab saya sayang sangat kat awak . I miss you , sue :')
        
Panjang pula aku punya intro . So just nak cakap Im grow bigger . Im nearly to seventeen . Hahhahaha . Sangat happy sebenarnya . So tarikh untuk kahwin semakin dekat . Yea ! Hahhahaha . *berangan jer lebih ni* . Aku dah lama berangan nak kahwin  Tak sabarlah . Boyfriend pun takda lagi sibuk nak kahwin . :)So tahun depan aku akan SPM14 . Part tu aku tak berapa suka . Yerlah , I dah kena serius . Bukan bab belajar jer , kena serius nak pilih kerjaya apa , kena pilih biasiswa . Tapi sebenarnya benda ni betul2 bergantung pada rezeki tuhan . So 4 hari lagi aku akn berperang untuk masa hadapan aku . SPM bukan lagi main2 . Lagi2 aku ni mama ngan abah harapkan aku sangat2 untuk ke luar negara . Aku harap sangat2 rezeki aku ada kat sana . Aku nak sangat pergi luar negara . Biar mama ngan abah bangga sangat . Bidang yang aku suka buat masa ni ialah medic tapi entahlah aku tak rasa aku akan pergi ke medic . Entahlah bergantung pada nasib lah . Harap2 dapat pekerjaan yang aku suka . Tapi kalau engineering pun okay . Ya Allah bantulah aku .

So sekarang ni aku dah kena buat macam2 planning dah . Nakbelajar apa dulu . Nak study apa dulu . And so on lah . And aku kena lah buat perubahan yang sangat tinggi sebenarnya . Aku kena berubah . Aku kena kuat sikit bila Allah bagi dugaan . Kena sabar . Kena jadi baik . Macam2 lah azam ni . Yang penting kena jadi cantik . Hhahahhaha . Jangan over sangat . Seriously aku kena sangat kuat . Setiap dugaan tu mesti ada hikmahnya lyssa . Tuhan nak tunjuk something kat kau . Yer kau tak boleh rasa kau loner sayang . Allah nak buka mata kau selain dia , kau ada ramai kawan kat sekeliling kau . Kau tahu mmg tak ada org yg boleh ganti dia dalam hidup kau , tapi kau kena sentiasa move on . Allah hanya nak tunjuk kat kau macam mana untuk hidup tanpa dia . Aku harap aku masih ada kekuatan untuk hadapi ni . Walaupun aku sentiasa rindu kat kau , aku kena kuat . Untuk org lain yang banyak support aku . Tapi aku akan sentiasa ingat dia dalam hidup aku ni , dalam setiap perjuangan aku ni . I hope so 2014 ni akan menjadi satu legend buat aku .

So this is my story , my ending will always be my dream :)
               
~alyssa~


0 Talks :):

Post a Comment